Po sprowadzeniu pojazdu z zagranicy w przeciągu 14 dni należy uiścić tak zwany podatek akcyzowy we właściwym urzędzie celnym lub skarbowym (wybór właściwego urzędu zależy od kraju z jakiego sprowadziliśmy samochód). Czynność ta niestety wiąże się z koniecznością przygotowania deklaracji oraz jej złożeniem we właściwym urzędzie, celem zweryfikowania wartości bazowej z jakiej naliczony zostanie podatek akcyzowy.
Najprostszym sposobem aby zaoszczędzić sobie uciążliwych wizyt w urzędzie jest kontakt z obsługą naszego biura. Świadczymy kompleksowe usługi z zakresu administracji urzędowej przygotowując i składając w urzędach wszelkie niezbędne dokumenty i deklaracje za klienta. Dbamy o państwa komfort oraz oszczędzamy czas zapewniając wygodę w finalizowaniu procedur dotyczących podatku akcyzowego na terenie całego kraju.
Przeprowadzenie całej procedury w 100% spoczywa na pracownikach naszego biura. Wystarczy przesłać wymagane dokumenty na adres mailowy bakkrat@wp.pl lub skontaktować się z naszym biurem pod numerem 506328644 i ustalić dogodną formę przesłania dokumentów.
Opłacenie podatku akcyzowego za pośrednictwem naszego biura wymaga przesłania odpowiednich skanów (zdjęć) dokumentów takich jak:
* - kwota przychodu za 2019 r. wymagana jest przez urząd skarbowy do weryfikacji podatnika podczas składania wszelkiej dokumentacji. W przypadku braku osiąganych przychodów za rok 2019 kwota wynosi "0 zł." i powinna być właściwa podczas weryfikacji. Do sprawnego przeprowadzenia całej procedury wymagane jest podanie jedynie kwoty przychodu a nie uzyskanie zaświadczenia z urzędu skarbowego o uzyskanych przychodach.
Nowelizacja ustawy o podatku akcyzowym z dnia 30 marca 2021 r. wprowadziła istotne zmiany w zakresie samochodów ciężarowych oraz specjalnych, które dotąd nie podlegały konieczności opłacenia podatku akcyzowego. Wcześniejszy projekt ustawy zakładał bowiem brak konieczności odwiedzania urzędu w celu opłacenia należności, upraszczając czynności po zakupie samochodu ciężarowego do 3.5 ton można było udać się do wydziału komunikacji i zarejestrować pojazd. Zmiany wprowadzone w nowelizacji nakładają na podatników dodatkowy obowiązek uzyskania tzw. zaświadczenia o braku konieczności opłacania podatku akcyzowego. Zaświadczenie dotyczy samochodów sprowadzanych z krajów członkowskich Unii Europejskiej i jest wymagane podczas rejestracji w urzędzie miasta.
Składając wniosek o wydanie zaświadczenia o braku konieczności opłacenia akcyzy od pojazdu ciężarowego do 3.5 ton musimy przedstawić następujące dokumenty (dokumentacja w postaci zdjęć):
Uwaga: do kompletnego wniosku należy oczywiście załączyć skany podstawowych dokumentów wymienionych powyżej wraz ze zdjęciami.
Po dostarczeniu wszelkich niezbędnych dokumentów do naszego biura lub przesłaniu drogą elektroniczną na wskazany adres emal nasza sekretarka przygotuje wszelkie niezbędne wyliczenia w deklaracji, własciwe wnioski oraz oświadczenia.
Prześlij wszelkie niezbędne dokumenty drogą elektroniczną na adres bakkrat@wp.pl w razie pytań skontaktuj się z przedstawicielem naszego biura.
Zrób zdjęcia smartfonem i prześlij komunikatorem whatsApp w razie pytań skontaktuj się z przedstawicielem naszego biura.
Dołącz do nas na facebook i prześlij dokumenty wykorzystując komunikator messenger w razie pytań skontaktuj się z przedstawicielem naszego biura.
Następnie tak przygotowane dokumenty składane są we właściwym urzędzie obsługującym Państwa przynależność regionalną.
Składając deklarację podatku akcyzowego właściwy urząd weryfikuje wartość bazową zawartej transakcji sprawdzając czy wartość zadeklarowana mieści się w ustalonej tolerancji. Stwierdzenie rażącego zaniżenia wartości na dowodzie własności (umowa kupna, faktura, rachunek) skutkować będzie podniesieniem wartości bazowej oraz naliczeniem wyższego podatku akcyzowego.
Zlecając procedurę naszej firmie nie muszą się Państwo martwić o ewentualne korekty wartości. Pracownicy bowiem składają wszelkie niezbędne wnioski korekcyjne we właściwych urzędach a cała niezbędna dokumentacja przygotowywana jest przez naszą sekretarkę, która na bierząco monitoruje stan wszelkich decyzji urzędowych.
Podmioty prowadzące działalność gospodarczą podczas weryfikacji wprowadzane są po numerze NIP w przeciwieństwie do osób fizycznych które wprowadza się wykorzystując PESEL.
Natomiast działalności z osobowością prawną typu SP.z.o.o. w trakcie działania administracyjnego zobowiązane są do złożenia UPL-1(do składania wniosków drogą internetową) z danymi naszego przedstawiciela. Po przesłaniu wymaganej dokumentacji od pojazdu skontaktujemy się z Państwem celem ustalenia właściwej rejonizacji.
Uwaga: Wniosek UPL-1 dotyczący reprezentacji przez naszego przedstawiciela można złożyć wykorzystując platformę e-PUAP do właściwego urzędu skarbowego.
Działamy na terenie całego kraju świadcząc usługi administracyjne związane z opłatą podatku akcyzowego. Poniżej przedstawiamy szczegółową listę województw. Spis wszelkich obsługiwanych powiatów znajduje się tutaj
Sprowadzenie pojazdu z zagranicy wiąże się z koniecznością przeprowadzenia czynności administracyjnych związanych z akcyzą. Wyliczenia deklaracji podatkowej, złożenia w odpowiednim urzędzie, przeprowadzenia weryfikacji a w niektórych przypadkach przygotowania korekty wartości bazowej to ta część pracy, którą teraz wykonamy za Ciebie. Teraz nie musisz brać dni wolnych w pracy aby spędzać czas w kolejkach urzędowych a załatwienie formalności administracyjnych stanie się proste i przyjemne.
![]() | Zapewniamy profesjonalną pomoc w czynnościach administracyjnych. Posiadamy agentów celnych z uprawnieniami by wykonywać wszelkie odprawy (również zwolnienie z konieczności opłacania należności podatkowych tzw. mienie przesiedlenia). Zachęcamy do kontaktu z przedstawicielem naszej firmy, który odpowie na wszelkie pytania dotyczące pojazdów sprowadzanych z zagranicy. |
Proszę wybrać interesujący temat i przesłać swoje dane kontaktowe, nasz konsultant skontaktuję się z Państwem i odpowie na każde pytanie.